Sunday, August 3, 2008

Ayat ayat cinta

2 hari ni aku menghabiskan masa untuk tak memikirkan pasal master. smlm belajar strumming gitar dari satu website yg aku jumpa. hahaha akhirnya aku berjaya jugak strumming gitar even taklah jadi sgt. tapi .. sampai gak ilmu yg aku cari tu walau masih tak sempurna..

hari ni melepak2. and malam, aku terpandang novel ayat2 cinta yg aku donlod last 3 months. so dari pukul 8.30pm samapai 12.45am aku berjaya baca novel ni sampai abis. novel tulisan penulis indonesia, habiburrahman el shirazy, mmg penuh dengan islam nya. kisah cinta pemuda fahri yg belajar di al azhar dan dalam diam2 dicintai beberapa wanita. fahri dari keluarga yg miskin tapi kaya dgn akhlaknya. akhirnya cintanya milik aishah, seorg gadis turki yg kaya. maria, anak jirannya yg beragama kristian dan rapat dgnya jatuh sakit sehingga koma setelah mendapat tahu fahri bernikah. nurul, ketua pelajar wanita yg melahirkan perasaan beberapa jam sblm pernikahan nya dan kemudian menawarkan diri menjadi isteri kedua. dan noura, seorg gadis yg didera keluarga dan diselamatkan fahri, mengharap fahri melindunginya sehingga sanggup memfitnahnya dan hampir mengheret fahri ke tali gantung.

novel ni jugak difilemkan dan lagunya dinyanyikan rossa - ayat2 cinta. kebanyakan yg mengikuti citer ni, lagi suka versi novel dari filem. tapi yg filem tu, diorg kata best sbb pelakon2 nyer cantik2 belaka hehehe...



dan adik2 kat mekanik tu kata, lepas baca rasa cam nak kawin je..

1 comment:

  1. oit!!! bg phone number... aku tukar phone tak sempat save... dah 2x sabtu aku p usm.. sabtu ni ko wat per? aku nak ajak ko mkn hehe

    ReplyDelete